انواع سهام که می تواند در یک شرکت صادر شود چیست؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

What are the Types of Shares That Can be Issued in a Corporation?

برای قدردانی از انواع مختلف توافق نامه های سهامداران که می توان ترسیم کرد ، باید انواع مختلفی از سهام را که می توان در یک شرکت صادر کرد ، درک کرد.

سهامداران ممکن است سهام رای گیری مشترک ، سهام غیر رای دهنده یا سهام ترجیحی داشته باشند ، هر یک از قدرت متفاوت نسبت به نحوه اداره یک شرکت یا دیکته چگونگی توزیع سود سهام را ارائه می دهند. در زیر لیستی از انواع مختلف سهم که معمولاً در یک شرکت صادر می شود ، پیدا خواهید کرد.

سهام رای گیری/سهام مشترک

types of shares in a corporation

سهام رای گیری به طور معمول سهام متداول است که به شخصی که به آنها یک رأی داده است ، برای هر سهم خود را می دهد. اگر صاحب این سهام هستید ، صاحب جزئی شرکت هستید. صدور این نوع سهام باعث ایجاد یک سرمایه گذار بالقوه بزرگتر می شود ، به سرمایه گذاران کنترل بیشتری بر نحوه اداره این شرکت می دهد و امکان استفاده از منابع شرکت را برای صاحبان شرکت مهار می کند. در حالی که این نوع سهم به دارندگان خود را به تعدادی از حقوق می دهد ، یک اشکال اصلی دارد: سهامداران سهام مشترک آخرین کسانی هستند که پرداخت های سود سهام شرکت را دریافت می کنند - پس از پرداخت سهامداران ترجیحی. همچنین این بدان معناست که اگر شرکت ورشکسته شود ، سهامداران سهام مشترک هر دارایی را دریافت می کنند که فقط پس از پرداخت کلیه طلبکاران ، صاحبان اوراق قرضه و سهامداران ترجیح داده شده به طور کامل پرداخت شده است.

سهام غیر رأی

سهام غیر رأی بخش سهام مشترکی است که به شخصی که به آن حق رأی داده است ، می دهد در مورد موضوعات مربوط به مدیریت و عملکرد شرکت ، در حالی که مزایای توزیع سود را به دست می آورد ، رأی دهد. در حالی که این ممکن است استخر بالقوه سرمایه گذار را کاهش دهد ، صدور سهام غیر رای دهنده مدیریت و کنترل سرمایه گذاران اولیه شرکت و فرصت های درآمدزایی آن را حفظ می کند. سهامداران غیر رای دهنده می توانند با داشتن مقررات در توافق نامه سهامداران در مورد تصرف خصمانه شرکت توسط سهامداران و/یا هیئت مدیره ، از ارزش سهام خود محافظت کنند.

اشتراکات دلخواه

سهامداران ترجیحی همیشه سود سهام خود را دریافت می کنند و در صورت ورشکستگی شرکت ، سهامداران ترجیحی در برابر سهامداران مشترک پرداخت می شوند. مانند سهام مشترک ، سهام ترجیحی نمایانگر مالکیت جزئی در یک شرکت است ، اگرچه سهامداران سهام ترجیحی از هیچ یک از حق رای سهامداران مشترک برخوردار نیستند. سهامداران ترجیحی معمولاً به سرمایه گذاران صادر می شوند.

سهام ملاحظه

سهام نقدی با توجه به ارزش غیر پولی آن، معمولاً برای خرید دارایی های مشهود و نامشهود غیرنقدی، مانند اموال، زمین، ساختمان ها، وسایل نقلیه، کارگران ماهر، متخصصان سطح بالا و غیره صادر می شود. به عنوان مثال، اگر شرکتی بخواهد. برای خرید زمین می تواند آن را در ازای سهام شرکت به جای پول نقد خریداری کند. در حالی که این یک روش معمول است، اغلب تعیین ارزش گذاری دشوار است. قاعده کلی این است که این معاملات را بر اساس ارزش بازار منصفانه دارایی غیرنقدی خریداری شده یا ارزش بازار منصفانه سهام منتشر شده، هرکدام که بتوان با اطمینان بیشتری تعیین کرد، ثبت کرد.

یک وکیل در موسسه حقوقی کالفا آماده است تا یک قرارداد سهامداران را تنظیم کند که از منافع سهامداران محافظت کند و در عین حال دوام و دوام شرکت شما را تضمین کند. درک نحوه دستکاری انواع مختلف سهام و ویژگی های متفاوت آنها تنها بخشی از آنچه باید در نظر بگیرید است. همین امروز با یک وکیل در موسسه حقوقی کلفا تماس بگیرید تا از مشاوران حقوقی واجد شرایط و با تجربه برای توافق سهامداران خود برخوردار شوید.

شما برای پول خود سخت کار می کنید. ما برای حفظ آن سخت تلاش می کنیم. ™

F. A. Q:

سهام دارای حق رای دسته ای از سهام عادی هستند که به ازای هر سهمی که دارند به شخصی که آنها را به دست آورده است یک رای می دهد. اگر شما مالک این سهام هستید، مالک جزئی شرکت هستید.

اگر شما مالک این سهام هستید، مالک جزئی شرکت هستید. انتشار این نوع سهام، یک مجموعه سرمایه‌گذار بالقوه بزرگ‌تری ایجاد می‌کند، به سرمایه‌گذاران کنترل بیشتری بر نحوه اداره شرکت می‌دهد و امکان بهره‌گیری از منابع شرکت را برای صاحبان شرکت‌ها مهار می‌کند.

در حالی که این نوع سهام به دارندگان خود حق چند حقوق را می دهد، اما یک اشکال عمده دارد: سهامداران سهام عادی آخرین نفری هستند که سود سهام شرکت را دریافت می کنند - پس از پرداخت سهامداران ممتاز. همچنین به این معنی است که در صورت ورشکستگی شرکت، سهامداران سهام عادی تنها پس از پرداخت کامل تمام بستانکاران، دارندگان اوراق قرضه و سهامداران ممتاز، دارایی های باقی مانده را دریافت می کنند.

سهام بدون حق رای سهام عادی است که به شخصی که در مسائل مربوط به مدیریت و عملیات شرکت حق رای دارد نمی دهد. در حالی که این امر ممکن است مجموعه سرمایه گذاران بالقوه را کاهش دهد، انتشار سهام بدون حق رای باعث حفظ مدیریت و کنترل سرمایه گذاران اولیه بر شرکت و فرصت های درآمدزایی آن می شود.

سهام ترجیحی از نظر توزیع اولویت دارد. سهامداران ترجیحی قبل از توزیع به سهامداران مشترک ، توزیع سود را دریافت می کنند.

سهام در نظر گرفتن ارزش غیر پولی آن ، به طور معمول برای خرید دارایی های ملموس و نامحسوس غیر نقدی مانند ملک ، زمین ، ساختمان ، وسایل نقلیه ، کارگران ماهر ، متخصصان سطح بالا و غیره صادر می شود. ارزش سهام در نظر گرفتن ، قانون کلی ثبت این معاملات بر اساس ارزش بازار منصفانه دارایی غیر نقدی به دست آمده یا ارزش منصفانه بازار سهام صادر شده است ، هر کدام را می توان با اطمینان بیشتری تعیین کرد.

-شرا کلفا ، لیسانس ، جی دی ، شریک و بنیانگذار

شیرا کلفا شریک بنیانگذار موسسه حقوقی کالفا است. عمل شیرا در قانون شرکتی و تجاری شرکت از جمله سازماندهی مجدد شرکت ها ، بازسازی شرکت ها ، ادغام و تملک ، تأمین اعتبار تجاری ، وام های امنیتی و قانون معاملات متمرکز است. شیرا فارغ التحصیل از دانشگاه یورک با دستیابی به بالاترین تمجید دانشگاهی Summa Cum Laude در سال 2012. وی در سال 2015 با تخصص در حقوق تجارت از حقوق غربی فارغ التحصیل شد. شیرا دارای مجوز برای تمرین توسط انجمن حقوقی انتاریو است. او همچنین عضو کانون وکلای دادگستری انتاریو ، بنیاد مالیات کانادا ، انجمن حقوق زنان انتاریو و انجمن حقوق یهودیان تورنتو است.

© شرکت حقوقی کلفا ، 2020

موارد فوق فقط اطلاعاتی از ماهیت کلی را ارائه می دهد. این مشاوره حقوقی نیست. کلیه معاملات یا شرایط متفاوت است و برای تأمین نیازهای خاص شما ، مشاوره حقوقی مشخصی لازم است. اگر یک سوال قانونی دارید باید با یک وکیل مشورت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: